cím

Egy blog ami egy lisztérzékeny lány életét mutatja be ... tapasztalatok, tanácsok, receptek. : )


2011. december 28., szerda

JAPÁN


A közeli ismerőseim jól tudják hogy rajongok mindenért ami japán. Szeretem a mangákat, a sushit és a cseresznyefa virágzását. Egyik álmom hogy elutazok Japánba. :P Sushit itthon is szoktam csinálni, csak speckó rizs kell hozzá, nori lapok és valamilyen zöldség vagy friss hal hozzá. De lehet rántottával is enni. Szerintem elég fincsi. Az utóbbi napokban gondolkodtam rajta hogy csinálnom kellene majd a közeljövőben; majd teszek fel róla képet. :)

Karácsonyra a bátyámtól és a barátnőjétől japános ajándékokat kaptam aminek nagyon örültem, itt is vannak:

Egy "Japán ételek" című könyv. Nagyon jó. van benne külön szó a japánok étkezéséről, a teázási szertartásról, a hozzávalókról (amiket megjegyzem elég nehéz beszerezni) valamint a konyhai eszközökről is írnak. Hat nagy részre van osztva a könyv: 1. Rizs, tészták, levesek; 2. Nyers ételek; 3. Gőzöléssel készült ételek; 4. Főzés, pirítás, párolás; 5. Grillezés; 6. Olajban sütés.
Nagyon részletesek a receptek. Mindegyikhez tartozik kép, elkészítési idő és hogy adagonként mennyi kalóriát stb. tartalmaznak. Mivel ajándék volt ezért nem tudom mennyibe kerül de szerintem nem lehet olyan drága. Bár kinek mi drága ugyebár.. :)


Elnézést az árnyékomért.

És a másik ajándékom. Japán étkezéshez való tálkák. Egy készletben 3 db. Nagyon aranyosak, legalábbis szerintem. Most már legalább tudom miben enni a sushit. :D Már csak új pálcikákat kell vennem, a régiek valahogyan eltűntek.






Mellesleg a japán ételek nagyon jók lisztérzékenyek számára. Mivel a sushi egyáltalán nem tartalmaz glutént. Sem a rizs, sem a nori lap, ami egyébként algalap, sem az eredeti(!) wasabi. Azért emelem ki hogy eredeti mert a match-ban lehet/lehetett kapni wasabi pasztát de ahogy elolvastam az összetevőket, állítólag tartalmazhat glutént, ami számomra elég fura. Japánban helyben, tiszta wasabi tormából frissen csinálnak belőle pasztát, az biztos hogy gluténmentes. Hátrány viszont hogy a szójaszósz is tartalmaz glutént. Legalábbis a tesco-s biztosan.. egyenlőre nem találtam gluténmenteset.

A könyvre visszatérve.. szerintem a jövőben számíthattok tőlem belőle pár receptre, és pár félre(sikerült) alkotásra. xD nagyon szeretek kísérletezni és kipróbálni új dolgokat. :D

u.i.: elnézést kérek a rossz fotóimért de egyenlőre nincsenek normális elemek a fényképezőben szóval kénytelen vagyok a mobilommal fotózni. :(
Remélem a jövőhéten már veszünk rendes elemeket. :)

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése