cím

Egy blog ami egy lisztérzékeny lány életét mutatja be ... tapasztalatok, tanácsok, receptek. : )


2011. december 27., kedd

GLUTÉNMENTES REGGELI



Igen, a reggeli.. a legtöbb filmben mindig látni hogy a családok együtt reggeliznek vagyis majdnem együtt mert az apuka mindig siet a munkába mert elaludt.. na mindegy. A lényeg hogy általában reggel a fiatalok többsége nem eszik semmit, akik pedig esznek azok sem sokat. Pedig szerintem ez az egyik legfontosabb étkezés egy nap folyamán. Én a suliban nem bírnám ki az első 1-2 órát energiával ha nem ennék valamit reggel. Szóval akkor jöjjenek a reggelivariációk:

1.)   Kukoricapehely/Müzli tejjel. 


hogyha nem vagy laktózérzékeny. Egy bögre, vagy egy kis tálka tej kukoricapehellyel vagy müzlivel tökéletes reggeli. DE! nem mindegyik kukoricapehely gluténmentes. Én Alnatura-t szoktam venni, a dm drogériákban lehet kapni, hogyha éppen nincs a közelben kifejezetten gluténmentes élelmiszereket árusító bolt. Müzlit sem próbáltam sokat, csak egyet a Schär-osat. Tulajdonképpen ez is gluténmentes kukoricapehely csak vannak benne szárított gyümölcsök.


2.)   Tükörtojás
 abonettel, baconnel vagy amivel szereted. Az egyik legegyszerűbb gluténmentes reggeli. :) Szimpla tükörtojás. Viszont ez így önmagában elég kevés reggelinek (szerintem) ehhez általában kenyeret szoktak enni. Nos, ha nem tudsz gluténmentes kenyeret sütni vagy csak szimplán nem szereted a gluténmentes verziót akkor ajánlom az abonettet vagy más nevén az extrudált kenyeret. Nem olyan laktató mint a kenyér de fogyókúrához tökéletes. :D [bal oldalon a sima, jobb oldalon a kukoricás verziót láthatjátok ami szerintem fincsibb mint a sima.:) ]

3.)   Abonett avagy az a bizonyos "Extrudált kenyér"

sonkával, sajttal, uborkával, vajjal, paradicsommal és még sorolhatnám. Olyan mint a kenyér csak gluténmentes és egyáltalán nem hizlal. Hátránya hogy önmagában nem laktató csak ha teszel rá vmit. :)

Reggeli mellé tökéletes egy tea ami lehet gyümölcstea vagy zöld tea, amelyiket szereted, esetleg kávé vagy valamilyen gyümölcslé; természetesen 100%-os. ;)

Ezek voltak az egyszerűbb variációk. Később teszek fel gofri és palacsinta receptet, azok is nagyon jók reggelire. :P

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése